Název:
Železniční svršek v tunelu
Překlad názvu:
Permanent Way in Tunnel
Autoři:
Kulhavá, Daniela ; Lukeš, Petr (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá srovnáním konstrukcí železničního svršku v tunelu. Je porovnávána konstrukce kolejového lože a pevné jízdní dráhy – konkrétně typu se zabetonovaným kolejovým roštem a typu s prefabrikovanými deskami. Konkrétně je řešena pevná jízdní dráha typu Rheda 2000 a ÖBB-PORR. Dále je navržena technologie výstavby a údržby zmíněných konstrukcí. Je zhotoveno závěrečné porovnání výhod a nevýhod jednotlivých typů při použití v tunelu.
The master thesis deals with the comparison of railway superstructure structures in a tunnel. It compares the construction of the ballast base and the slab track - specifically the type with concreted track length and the type with prefabricated slabs. Specifically, the slab track type Rheda 2000 and ÖBB-PORR are considered. Furthermore the construction and maintenance technology of these structures is proposed. A final comparison of the advantages and disadvantages of the different types in tunnel applications is made.
Klíčová slova:
kolejové lože; pevná jízdní dráha; železniční svršek; železniční svršek v tunelu; železniční tunel; ballast base (gravel ballast; ballast bed); ballastless track (slab track); permanent way in tunnel; railway tunnel; superstructure
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/244675