Název:
Percepce udržitelnosti na trhu s módou
Autoři:
Kocfeldová, Kristýna Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním generací Y a Z na trhu s módou a problematikou udržitelnosti. Cílem práce bylo zjistit, jaké je chování těchto spotřebitelů na trhu s módou a identifikovat jejich vnímání a postoj k udržitelné módě. K naplnění cíle vedla analýza primárních a sekundárních dat. Sekundární data sloužila k přehledu o aktuální situaci na světovém a českém trhu s módou a zjištění přístupu subjektů k problematice udržitelnosti v módě. Primární data byla získána pomocí kvantitativního výzkumu v podobě dotazníkového šetření (n=200) a kvalitativního výzkumu formou hloubkových rozhovorů se šesti zástupci těchto generací. Součástí práce je také shluková analýza, pomocí které byly identifikovány tři segmenty spotřebitelů. Na základě zjištěných poznatků byla vytvořena doporučení pro subjekty na trhu s módou, jejichž účelem je zvýšení povědomí o problematice udržitelnosti v módě a podpora prodeje udržitelné módy.The thesis deals with the consumer behaviour of Generations Y and Z in the fashion market and the issue of sustainability. The aim of the thesis was to analyse the behaviour of these consumers in the fashion market and to identify their perceptions and attitudes towards sustainable fashion. The analysis of primary and secondary data led to the achievement of the objective. Secondary data served to provide an overview of the current situation on the global and Czech fashion market and to identify the attitude of the subjects towards sustainability in fashion. Primary data was obtained through quantitative research in the form of a questionnaire survey (n=200) and qualitative research in the form of in-depth interviews with six representatives of generations Y and Z. The thesis also includes a cluster analysis through which three consumer segments were identified. Based on the findings, recommendations for fashion market entities were made in order to increase awareness of sustainability issues in fashion and to support the sale of sustainable fashion.
Klíčová slova:
consumer behaviour; fashion industry; fashion market; generace Y; generace Z; generation Y; generation Z; oděvní průmysl; oděvní trh; spotřebitelské chování; sustainability; udržitelnost