Název:
Digitální historické reprezentace divokého západu Vybrané kapitoly ze hry Red Dead Redemption 2
Překlad názvu:
Digital Historical Representations of the American Frontier Selected chapters from Red Dead Redemption 2
Autoři:
Klabačka, Tomáš ; Kremer, Jan (vedoucí práce) ; Foltýn, Dušan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá počítačovou hrou Red Dead Redemption 2. V teoretické části se obecně věnuji populární historii, dále představuji další herní i filmové tituly z westernového prostředí. Následuje část věnující se vývojářskému studiu Rockstar Games a herní sérii Red Dead, ve které popisuji historii studia a jeho další práci a představuji herní tituly patřící do zmíněné série - od vývoje, přes příběh až po hodnocení. V praktické části detailně rozebírám hru RDR2 a srovnávám ji s dalšími westerny, vydanými ve 21. století. Srovnávám zejména čtyři okruhy. Těmi jsou: kovbojové, původní obyvatelé Ameriky, ženy a děti. Cílem mé práce je zaprvé představit jeden ze způsobů, jak lze rozebrat historickou videohru. Za druhé pak nabídnout srovnání toho, co je zobrazeno v současných westernech. K čemu např. tyto tituly přistupují stejně nebo alespoň podobně, a v čem se naopak vůbec neshodnou. KLÍČOVÁ SLOVA Počítačové hry; historická herní studia; populární historie; Divoký západ; původní obyvatelé Ameriky; kovbojové; 19. /20. století; Red Dead Redemption; Rockstar GamesThis thesis deals with the video game Red Dead Redemption 2. In the theoretical part, I discuss popular history in general, and present other game and film western theme titles. This is followed by a section dedicated to the development studio Rockstar Games and the Red Dead game franchise. I am describing the history of the studio and its other work, and introduce the game titles belonging to the mentioned series - from development, to story and reviews. In the practical part, I am making a detailed analysis of RDR2 and futher I going to focus on comparing this title with other westerns released in the 21st century. I will compare four areas. These are: cowboys, natives American, women and children. The objective of my work is firstly to present one of the ways in which a historical video game can be analysed. Secondly to offer a comparison of what is portrayed in contemporary westerns. For example, what these titles present the same or at least in a similar way, and what, on the other hand, they do not agree on at all. KEYWORDS Videogames, historical game studies; popular history; American frontier; native Americans; cowboys; 19th/20th century; Red Dead Redemption; Rockstar Games
Klíčová slova:
19. století; digitální hry; divoký západ; historická herní studia; kovbojové; populární historie; původní obyvatelé Ameriky; Red Dead Redemption; Rockstar Games; women; 19th century; American frontier; cowboys; digital games; historical game studies; native Americans; popular history; Red Dead Redemption; Rockstar Games; women