Název:
Výběr maloobchodního formátu u rychloobrátkového zboží
Autoři:
Brydláková, Veronika Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Brydláková, V. Výběr maloobchodního formátu u rychloobrátkového zboží. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele při nákupu rychloobrátkového zboží a výběru maloobchodního formátu pro tyto nákupy. Cílem práce bylo charakterizovat chování zákazníků na trhu s rychloobrátkovým zbožím jako jsou potraviny, drogerie apod. a identifikovat faktory, které ovlivňují volbu místa nákupu. Na základě sekundárních dat byla uskutečněna analýza trhu v České republice a také bylo provedeno dotazníkové šetření za účelem zjištění chování spotřebitelů při nákupu rychloobrátkového zboží. Získaná data byla dále vyhodnocena pomocí programu Excel a statistického programu Statistica 14. Výsledky dotazníkového šetření poukázaly na růst obliby diskontních prodejen a supermarketů a na faktory, které ovlivňují výběr prodejny, zejména dostupnost prodejny a cena. Na základě zjištění byla formulována doporučení pro subjekty působící na českém trhu.The diploma thesis deals with consumer behavior in the purchase of fast-moving consumer goods and the choice of retail format for these purchases. The aim of the thesis was to characterize the behavior of customers in the market for fast-moving goods such as food, drugstore goods etc. and to identify factors that influence the choice of the place of purchase. Based on secondary data, an analy-sis of the market in the Czech Republic was carried out and a questionnaire sur-vey was also carried out in order to determine the behavior of consumers when purchasing fast-moving goods. The obtained data were further assessed using the Excel program and the statistical program Statistica 14. The results of the ques-tionnaire survey highlighted the growing popularity of discount stores and su-permarkets and the factors that influence the choice of store, particularly store availability and price. Based on the findings, recommendations were formulated for subjects operating on the Czech market.
Klíčová slova:
chování spotřebitele; consumer behavior; factors influencing the choice of place of purchase; faktory ovlivňující výběr místa nákupu; fast moving consumer goods; maloobchodní formáty; retail formats; rychloobrátkové zboží