Název:
Návrh marketingových opatření na podporu věrnosti zákazníků vybrané prodejny
Autoři:
Jirglová, Anna Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Jirglová, Anna. Návrh marketingových opatření na podporu věrnosti zákazníků vybrané prodejny. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Tato bakalářská práce se zabývá problematikou věrnosti zákazníků na trhu drogistického zboží. Cílem práce je navrhnout marketingová opatření, která by měla pomoci vybrané drogistické prodejně udržet stávající zákazníky a zároveň přivést nové, aby došlo k navýšení prodeje. Pro naplnění cíle byly provedeny hloubkové rozhovory se zákazníky (n = 10), na něž navazovalo dotazníkové šetření (n = 107), aby byly zjištěny nákupní preference zákazníků ohledně drogistického zboží a jejich aktuální spokojenost s vybranou prodejnou. Bylo zjištěno, že zákazníci nejsou v prodejně spokojeni se sortimentem kosmetického zboží, které nejčastěji nakupují právě ve specializovaných drogeriích. Prodejně bylo doporučeno, aby se soustředila na rozšíření sortimentu v této kategorii a zároveň se soustředila na aktivnější komunikaci se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí a věrnostního programu.Jirglová, Anna. The suggestion of marketing measures for increasing customers loyalty in selected store. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2023. This bachelor thesis deals with the issue of customer loyalty in in the drugstore market. The aim of the thesis is to suggest marketing measures that should help selected drugstore to retain existing customers and at the same time bring in new ones to increase sales. To meet the objective, in-depth interviews with customers (n = 10) were conducted, followed by a questionnaire survey (n = 107) to determine customers' purchasing preferences for drugstore merchandise and to assess their current satisfaction with the selected store. It was found that customers are not satisfied with the range of cosmetic goods in the store, which they most often purchase from specialist drugstores. The store was advised to focus on expanding its product range in this category, while focusing on more active communication with customers through social media and a loyalty programme.
Klíčová slova:
customer loyalty; maloobchod; marketing; marketing mix; marketingový mix; retail; specialised drugstore; specializovaná drogerie; věrnost zákazníků