Název: Implementace nástrojů AI ve výuce na univerzitách
Autoři: Provazník, Valentýna
Typ dokumentu: Příspěvky z konference
Jazyk: cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: Článek zkoumá historii umělé inteligence (AI) a klíčové milníky jejího vývoje, od počátků během druhé světové války až po současnou éru hlubokého učení. AI je definována jako obor, který se snaží napodobit lidské kognitivní schopnosti. Článek zdůrazňuje pokroky v oblasti hardwaru, software a myšlenkových konceptů, které vedly k rozvoji AI. Dále se věnuje etickým otázkám spojeným s používáním AI, včetně bezpečnosti a soukromí, vlivu na lidské rozhodování a zlenivění uživatelů. Text zdůrazňuje, že AI má potenciál zkvalitnit vzdělávání a pomoci učitelům a studentům v různých oblastech. Nicméně je také nutné řešit etické a bezpečnostní otázky spojené s používáním AI ve vzdělávání. Článek také poukazuje na globální snahy, jako jsou standardy etiky AI od UNESCO a Národní strategie pro AI v České republice. V závěru jsou diskutovány zásady etiky pro umělou inteligenci ve vzdělávání a potřeba zavést rizikové postupy pro zajištění kvality AI ve vzdělávání.
Klíčová slova: etika; umělá inteligence; vzdělávání
Zdrojový dokument: Proceedings of the Trendy v biomedicínském inženýrství 2023, ISBN 978-80-214-6173-4

Instituce: Vysoké učení technické v Brně (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/214385

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-536278


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Vysoké učení technické v Brně
Konferenční materiály > Příspěvky z konference
 Záznam vytvořen dne 2023-10-29, naposledy upraven 2023-11-12.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet