Název:
Postup digitalizace v ČR a Portál občana
Překlad názvu:
Digitalization process in the Czech Republic and Citizen Portal
Autoři:
Mladá, Pavlína ; Brádlerová, Daniela (vedoucí práce) ; Sekyrková, Milada (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je přiblížení problematiky eGovernmentu, aktuálních služeb Portálu bčana a ů občanů vůči digitalizaci veřejné správy. Úvodní kapitoly budou věnovány vývoji eGovernmentu v České republice, srovnání s některými státy Evropské unie, porovnání současného stavu s původně zamýšleným plánem, kritika a nevýhody digitalizace úřadů. Dále budou analyzovány funkce Portálu bčana, dřívější stav, podněty uživatelů a možné budoucí úpravy. V praktické části se setkáme s výzkumem zabývajícím se užíváním elektronických formulářů, služeb Portálu bčana a jejich možné rozšiřování, používání datových schránek, s důvěrou v poskytování informací ze strany občanů. Rovněž zde bude zmíněna provázanost mezi úřady a práce zaměstnanců veřejné správy. Závěr bude věnován shrnutí představených poznatků, kritika současného stavu, návrh na možné řešení a podněty k dalšímu bádání. Klíčová slova: informační systém veřejné správy, Portál občana, veřejná správaThe aim of the thesis is to approach the issue of eGovernment, the current services of the Citizen Portal and the reflation of attitudes of citizens towards the digitization of public administration. The introductory chapters will be devoted to the development of eGovernment in the Czech Republic, comparison with some states of the European Union, comparison of the current state with the originally intended plan, criticism, and disadvantages of digitalization of offices. Furthermore, the functions of the Citizen Portal, the previous state, user suggestions and possible future modifications will be analyzed. In the practical part, we will encounter research dealing with the use of electronic forms, services of the Citizen Portal and their possible expansion, the use of data boxes, and trust in the provision of information by citizens. The interdependence between offices and the work of public administration employees will also be mentioned here. The conclusion will be devoted to a summary of the knowledge presented, a critique of the current state, a proposal for a possible solution and suggestions for further research. Key words: Citizen Portal, Czech POINT, digitization, eGovernment, information system of public administration, public administration
Klíčová slova:
CzechPoint|digitalizace|eGovernment|informační systém veřejné správy|Portál občana|veřejná správa; Citizen Portal|CzechPoint|digitization|eGovernment|information system of public administration|public administration