Název:
Ochrana spotřebitele velkých českých cestovních kanceláří na trhu cestovního ruchu
Překlad názvu:
Consumer protection of major travel agencies in the tourism market
Autoři:
PAVLOVÁ, Eva Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V diplomové práci se zaměřím na zhodnocení současné situace v oblasti ochrany spotřebitele ve velkých cestovních kancelářích a na základě analýzy trhu cestovního ruchu a průzkumu u zákazníků zhodnotím současné trendy ochrany spotřebitele a navrhnu vhodná opatření. Hlavním cílem diplomové práce je zhodnotit současnou ochranu spotřebitele z hlediska velkých cestovních kanceláří. Jestli jsou cestovní kanceláře jako poskytovatelé služeb cestovního ruchu také poskytovatelé ochrany pro spotřebitele. Zda postupují ve všech krocích nabídky a prodeje zájezdu v souladu se zákonnou úpravou této problematiky. Nedílnou součástí je analýza trhu cestovního ruchu a průzkumu u zákazníků a zhodnocení současných trendů ochrany spotřebitele a navrhnutí vhodných opatření v této oblasti. Jedním z cílů je také zhodnocení zavedení ITQ Kodexu v praxi a jeho zhodnocení po roce fungování na českém trhu a s tím i související uplatňování reklamací v CK FISCHER. In my master{\crq}s thesis I focused on problems of protection of consumer in travel agencies related sale tours, offering information, guaranties and at last but not least on situations in the case of bankruptcy. The main regulation in this thesis is the article 159/1999 Coll. and follow norms. One of the main goals of this paper work is the evaluation whether a travel agency as the servant is also servant of consumer defense. The basic element of consumer defense in a traveling agency is an insurance of the traveling agency for the case of bankruptcy according to the article 455/1991 Coll. The next very important step is also providing truthful and completed information towards their clients from the travel agency and their partners. Guarantee of consumer defense in tourism is irreplaceable and it is connected with consumers´ knowledge of rights and obligations.
Klíčová slova:
cestovní kancelář; cestovní ruch; ITQ Kodex; ochrana spotřebitele; spotřebitel; consumer; consumer protection; ITQ Kodex; tourism; travel agency Citace: PAVLOVÁ, Eva. Ochrana spotřebitele velkých českých cestovních kanceláří na trhu cestovního ruchu. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/14720