Název:
Význam typologie komunikačních typů podle Kopsových v povolání učitele mateřské školy.
Překlad názvu:
The importance of the typology of communication types according to Kops in the profession of kindergarten teacher.
Autoři:
BÍCOVÁ, Zuzana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá významem typologie komunikačních typů podle Kopsových v povolání učitele mateřské školy. Jejím cílem je zjistit, jaký přínos má znalost komunikačních typů pro práci učitele v mateřské škole a jak s typologií učitelé pracují. V úvodu bakalářské práce je popsáno současné pojetí přístupu k dětem. Jsou popsána základní fakta o komunikaci, její verbální a neverbální složce. Zabývá se také některými technikami efektivní komunikace. Podrobněji je pozornost věnována jednotlivým komunikačním typům a jejich potřebám. V praktické části práce jsou interpretovány výsledky kvalitativního výzkumu. S vybranými učiteli mateřských škol byly realizovány rozhovory. Na základě nich bylo zjištěno, že znalost komunikačních typů a jejich používání usnadňuje učitelům v mateřských školách práci. Má vliv na pozitivní sebepojetí pedagogů. Tím pomáhá ve třídě navodit vlídné prostředí. Působí jako prevence nedorozumění v komunikaci. Umožňuje poznat a zohlednit individuální potřeby dětí a tím přispívá k jejich pocitu přijetí. Bachelor's thesis deals with the significance of communication types based on Kops's typology in the profession of preschool teachers. Its aim is to determine the benefits of knowledge about communication types for the work of preschool teachers and how teachers utilize this typology. The introduction of the thesis describes the current approach to working with children. It provides basic facts about communication, including its verbal and nonverbal components. It also explores some techniques of effective communication. Detailed attention is given to individual communication types and their needs. In the practical part of the thesis, the results of qualitative research are interpreted. Interviews were conducted with selected preschool teachers. Based on these interviews, it was found that knowledge of communication types and their utilization facilitates the work of preschool teachers. It has an impact on the positive self-concept of educators, thus helping to create a friendly environment in the classroom. It serves as a prevention of misunderstandings in communication. It enables recognizing and considering the individual needs of children, thereby contributing to their sense of acceptance.
Klíčová slova:
efektivní komunikace; komunikační typy; Kopsovi; respektující přístup; communication types; effective communication; Kops; respectful approach Citace: BÍCOVÁ, Zuzana. Význam typologie komunikačních typů podle Kopsových v povolání učitele mateřské školy.. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/69619