Název:
Spolupráce učitele mateřské školy s dalšími odborníky při práci s dítětem s kochleárním implantátem
Překlad názvu:
Cooperation of a kindergarten teacher with other experts when working with a child with a cochlear implant
Autoři:
VÁCHOVÁ, Anežka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy a vzdělávání dětí s kochleárním implantátem v běžné třídě mateřské školy. Hlavním cílem je zjistit, jak probíhá spolupráce mezi mateřskou školou a odbornými pracovišti a zda tato spolupráce je dostačující pro celkový rozvoj dítěte po kochleární implantaci. Teoretická část je zpracována do čtyř kapitol, které zahrnují základní pojmy, definice, etiologii, vývojové zvláštnosti dětí předškolního věku se sluchovým postižením a legislativní rámec. V první kapitole se věnuji sluchovému postižení, ve druhé kapitole se zabývám charakteristikou předškolního věku a specifickými zvláštnostmi tohoto období. Kapitola třetí rozebírá legislativní rámec a závěrečná kapitola je zaměřena na možnosti vzdělávání dítěte se sluchovým postižením předškolního věku v mateřské škole. V praktické části je zpracován dotazník, o jehož vyplnění jsem žádala pedagogické pracovníky běžných mateřských škol, kteří mají zkušenost s inkluzivním vzděláváním dítěte s kochleárním implantátem. Dotazníkové šetření s výsledky je zpracováno v praktické části bakalářské práce. Probíhalo elektronickou formou tři týdny.The bachelor thesis deals with the issue of education of children with cochlear implants in a regular kindergarten class. The main aim is to find out how the cooperation between the kindergarten and the specialist departments takes place and whether this cooperation is sufficient for the overall development of the child after cochlear implantation. The theoretical part is developed in four chapters, which include basic concepts, definitions, aetiology, developmental peculiarities of preschool children with hearing impairment and the legislative framework. In the first chapter I discuss hearing impairment, in the second chapter I discuss the characteristics of preschool and the specific peculiarities of this period. Chapter three discusses the legislative framework and the final chapter focuses on the possibilities of educating a preschool child with a hearing impairment in kindergarten. In the practical part, a questionnaire is developed, which I asked the teaching staff of regular kindergartens who have experience with inclusive education of a child with a cochlear implant to fill in. The questionnaire survey with the results is elaborated in the practical part of the bachelor thesis. It was conducted electronically for three weeks.
Klíčová slova:
kochleární implantát; předškolní vzdělávání; předškolní věk; sluchové postižení; spolupráce; Cochlear implant; cooperation; hearing disability; preschool age; preschool education Citace: VÁCHOVÁ, Anežka. Spolupráce učitele mateřské školy s dalšími odborníky při práci s dítětem s kochleárním implantátem. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/68759