Název:
3D hra využívající zaostření na holografickém displeji
Překlad názvu:
3D Game Exploiting Focusing on Holographic Display
Autoři:
Lisický, Tomáš ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [slo][eng]
Táto práca sa zaoberá možnosťami 3D displeja v hernom prostredí, konkrétne 8,9'' modelu z prvej generácie od spoločnosti Looking Glass. Hlavný dôraz je kladený na využite zaostrenia daného displeja, a teda v akých herných mechanikách a prostrediach sa dá použiť s cieleným efektom na hráča a jeho perspektívne zmýšľanie. Práca si tiež kladie za úlohu preskúmať trh dostupných a historických hier, ktoré využívajú 3D displeje alebo iné stereoskopické prvky použité pre zobrazenie či iné účely danej hry. Po prieskume nasleduje rozbor nájdených herných žánrov a ich mechaník, zhodnotenie ich použiteľnosti, náročnosti a možnosti implementácie na Looking Glass displeji. Výsledkom by je krátke demo 3D hry, ktoré využíva tieto herné mechaniky v kombinácii so zaostrovaním na Looking Glass displeji. K realizácii spojenia tohoto displeja a herného prostredia bolo použité voľne dostupné vývojové prostredie pre počítačové hry – Unity.
This thesis is anylising the possibilities of 3D display in gaming environment, specifically 8.9'' model of the first generation by Looking Glass company. The main emphasis is put on the usage of the given display's focusing, thus in which game mechanics and environments it is usable with desired effect on player and his perspective sense. The thesis' purpose is also to survey the market of available and historical games, which use 3D displays or other stereoscopic elements for visualisation or other purposes. After survey comes analysis of found game genres and their game mechanics, evaluation of their usage, performance and the option of implementation on Looking Glass display. The final product is a short demo of 3D game, which uses these game mechanics in combination with Looking Glass' focusing capabilities. To realise connection between this display and gaming environment, an open-source development platform for PC games – Unity – was used.
Klíčová slova:
3D display; game mechanics; holography; Looking Glass Factory; Unity
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/212685