Název:
Zásuvný modul do Blenderu pro převod modelů na vektorovou grafiku
Překlad názvu:
Blender Plugin for Conversion of Models to Vector Graphic
Autoři:
Kopáček, Jiří ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce řeší návrh a implementaci několika rozšíření už dříve existujícího modulu (pluginu) pro software Blender. Tento plugin dříve sloužil k převodu 3D modelů ve scéně Blenderu na soubor 2D vektorové grafiky ve formátu SVG. Mezi nová rozšíření patří podpora převodu také pro křivky, texty, nástroj Grease Pencil či anotace a jejich vzájemné hloubkové řazení a také podpora třídění do kolekcí, využívání kamerových objektů a tvorba animací. Mezi vylepšení existujících částí patří kompletní přepracování uživatelského rozhraní, rozšíření možností novým materiálovým systémem a oprava některých starších chyb kódu. Výsledkem implementace je nová verze pluginu, která umožňuje uživateli efektivně tvořit složitější vektorové obrázky v Blenderu s více možnostmi stylizace výstupu.
This thesis deals with the design and implementation of several extensions for an existing module (plugin) for Blender software. This plugin could be used for conversion of 3D models in a Blender scene to a 2D vector graphics file in the SVG format. New extensions include the support of curve, text, Grease Pencil or annotation conversions and their depth sorting, as well as support of collection sorting, using camera objects and creating animations. Improvements of existing parts include a complete user interface rework, improving capabilities with a new material system and several fixes to existing code. The result of the implementation is a new version of the plugin which allows the user to efficiently create more complex vector graphics in Blender with enhanced output styling options.
Klíčová slova:
3D na 2D; 3D na SVG; addon; animace; Blender; CSS; hloubkové řazení; křivka na SVG; model na SVG; plugin; Python; převod křivky; převod modelu; SVG; vektorová grafika; 3D to 2D; 3D to SVG; addon; animation; Blender; CSS; curve conversion; curve to SVG; depth sorting; model conversion; model to SVG; plugin; Python; SVG; vector graphics
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/211920