Název:
Sociální reprezentace emocí a násilí u dětí předškolního věku
Překlad názvu:
Children{\crq}s Social Representation of Emotions and Violence
Autoři:
TURKOVÁ, Kristýna Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá sociálními reprezentacemi emocí a násilí předškolních dětí a porovnává vzdělávání v mateřských školách běžného typu s mateřskými školami typu Montessori. Osvětluje okolnosti vzniku Montessori pedagogiky a její základní principy porovnává se současnými poznatky z oblastí biologie, psychologie, pedagogiky a sociologie. Představuje teorii sociálních reprezentací a uvádí výzkumy sociálních reprezentací emocí a násilí u předškolních dětí. Jedná se v ní o získání poznatků, zda a jak je možné modifikovat sociální reprezentace u předškolních dětí, a o potenciálu Montessori pedagogiky být jednou z možností zvýšení jejich výskytu a zlepšení jejich kvality a aplikace u předškolních dětí.The thesis deals with the preschool children{\crq}s representations of emotions and violence and compares education in standard kindergartens with Montessori kindergartens. The conditions of the origin of Montessori pedagogy clarified and the basic principles are compared with current knowledge of biology, psychology, pedagogy and sociology. The thesis introduces also the notion of social representations and two studies of preschool children{\crq}s social representations of emotions and violence. It gathers the knowledge if and how it is possible to modify these preschool children{\crq}s social representations. It focuses on the Montessori pedagogy as one of the possibilities of increasing the presence and quality of these social representations.
Klíčová slova:
dialogičnost; emoce; Montessori pedagogika; násilí; sociální reprezentace; sociální vývoj předškoláků; vzdělávání; education; emotions; Montessori pedagogy; social development of preschool children; social representation; the competence of a dialogue; violence Citace: TURKOVÁ, Kristýna. Sociální reprezentace emocí a násilí u dětí předškolního věku. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/15951