Název:
Case Management jako přístup k designu knowledge management systémů používaných CSIRT týmy
Překlad názvu:
The Case Management Approach in the Design of a Knowledge Management System Used by CSIRT Teams
Autoři:
Tichý, Dušan ; Milan,, Boháček (oponent) ; Sedlák, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstrakt: [eng][cze]
Tématem této práce je využití case management přístupu při designu knowledge management systémů pro IR (skupiny reakce na incidenty) CSIRT týmů. Cílem práce je vysvětlit pojem case management, jak může být aplikován při podpoře rozhodování znalostních pracovníků skupiny reakce na incidenty a jaké benefity přináší toto použití case management přístupu organizaci z hlediska ekonomického a z hlediska znalostního kapitálu. Práce popisuje návrh informačního systému založeného na principech case managementu, návrh transformuje stávající procesy v procesy využívající knowledge management a pokročilou automatizaci. Návrh je demonstrovaný na prototypu, který prezentuje hlavní procesy a kroky znalostního pracovníka při řešení spear-phishing incidentu.
The topic of this thesis is an application of the case management approach when designing knowledge management systems used by the Incident Response part of CSIRT teams. The thesis aims to explain what case management is, how it can be applied to support the work of incident response knowledge workers, and what kind of economic and knowledge management benefits it brings to an organization. The thesis proposes a case management-based information system design that transforms an organization's processes into ones that leverage knowledge management and automation principles to support the expert workers. The transformation is demonstrated on a real-life prototype, presenting the main processes/steps of solving a spear-phishing incident using the described case management system.
Klíčová slova:
Case Management; CSIRT; Cyber security; Incident Response; Knowledge Management; Case Management; CSIRT; Incident Response; Knowledge Management; Kybernetická bezpečnost
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/210504