Název:
Monitoring energetických údajů v elektrickém vozidle
Překlad názvu:
Energy data monitoring in electric vehicle
Autoři:
Krejz, Jan ; Dedek,, Jan (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce se zabývá monitoringem energetických údajů v elektrickém vozidle za pomocí moderní diagnostiky, pomoci vyčítání dat ze sběrnice CAN. Práci lze rozdělit na tři části. První část přináší teoretické seznámení s měřicími systémy, které se v elektromobilech nacházejí, dále se se zde nachází způsoby přenosu dat v rámci elektromobilu a možnosti jak tato data získávat. V druhé části je přehledový energetický model, který teoreticky popisuje možné toky elektrické energie v rámci elektromobilu, tato teorie je poté podložena modely v softwaru Simulink pro konkrétní situace a testy, kdy byly ověřovány teoreticky spočtené hodnoty spotřebované energie pomocí tohoto modelu. a hodnoty naměřené. V poslední části se nachází návrh testů a míst, kde by bylo vhodné tyto toky monitorovat. Některé z testů byly provedeny a následně vyhodnoceny.
The thesis deals with the monitoring of the energy data in an electric vehicle using modern diagnostics, using data readings from the CAN bus. The thesis can be divided into three parts. The first part provides a theoretical introduction to the measurement systems found in electric vehicles, then there are the methods of data transmission within the electric vehicle and the possibilities of how to obtain this data. The second part is an overview energy model that theoretically describes the possible flows of electrical energy within an electric vehicle, this theory is then supported by models in Simulink software for specific situations and tests where the theoretically calculated values of energy consumed were verified using this model. and the measured values. In the last section, a proposal for tests and locations where it would be appropriate to monitor these flows is presented. Some of the tests were performed and then evaluated.
Klíčová slova:
CAN sběrnice; Diagnostika; Elektromobil; Elektromobilita; Energetický model; OBD MX+; Spotřeba; Spotřebiče; Výkon; Výkonové toky; Appliances; CAN bus; Consumption; Diagnostics; Electric vehicle; Electromobility; Energy model; OBD MX+; Power; Power flows
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/209942