Název:
Rizikové chování žáků 2. stupně ZŠ Křemže
Překlad názvu:
Risk Behaviour of Students of 2nd Grade of Primary School Křemže
Autoři:
ŠULCOVÁ, Barbora Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je analyzovat rizikové chování žáků na Základní škole Křemže. Hlavním dílčím cílem práce je identifikovat nejčastější formy rizikového chování mezi žáky této školy. Na základě stanovených cílů jsou v práci vytvořeny hypotézy, které se zabývají problematikou rizikového chování. Práce také zahrnuje ohled na pohlaví a faktory, které mohou vést k rizikovému chování, jako jsou sociální sítě a předčasný sexuální život. K dosažení těchto cílů je v práci použita kvantitativní výzkumná strategie s využitím metody dotazování a techniky anonymního dotazníku. Výsledky dotazníků jsou zpracovány a vyhodnoceny pomocí statistických grafů a tabulek. Pro testování hypotéz je použit chí-kvadrát test nezávislosti a k analýze výsledků je využit program Microsoft Excel. Z výzkumu vyplynulo, že rizikové chování se na Základní škole Křemže do určité míry vyskytuje. Práce přichází s nejčastější formou tohoto chování, kterou je problematika netolismu a závislosti na virtuálním světě. Další potenciální hrozbou na této ZŠ je konzumace alkoholu v nízkém věku. Mladiství často podceňují rizika spojená s alkoholem a měli by být vzděláváni o nebezpečích. Dále bylo zjištěno, že pohlaví nemá vliv na zkoumané typy rizikového chování. Práce přináší výsledky, kterými se ZŠ může řídit v rámci vytváření preventivních programů proti tomuto typu chování. Zároveň může práce sloužit jako informační kanál pro pedagogy, zákonné zástupce i samotné žáky. The aim of this study is to analyze the risky behavior of students at the Křemže Elementary School. The main objective of the study is to identify the most common forms of risky behavior among the students of this school. Based on the established objectives, hypotheses are developed in the study that deal with the issue of risky behavior. The study also takes into account gender and factors that may lead to risky behavior, such as social networks and early sexual life. To achieve these objectives, a quantitative research strategy is used in the study, utilizing the survey method and the technique of anonymous questionnaires. The questionnaire results are processed and evaluated using statistical graphs and tables. The chi-square test of independence is used to test hypotheses, and the Microsoft Excel program is used to analyze the results. The research revealed that risky behavior occurs to some extent at the Křemže Elementary School. The study identifies the most common form of this behavior, which is the issue of internet addiction and dependence. Another potential threat at this school is alcohol consumption at a young age. Adolescents often underestimate the risks associated with alcohol and should be educated about the dangers. It was also found that gender does not affect the types of risky behavior studied. The study provides results that the school can use to create preventive programs against this type of behavior. At the same time, the study can serve as an information channel for teachers, legal representatives, and the students themselves.
Klíčová slova:
návykové látky; pubescent; rizikové chování; sexuální život; sociální sítě; závislost; addiction; addictive substances; adolescent; risky behavior; sexual life; social networks Citace: ŠULCOVÁ, Barbora. Rizikové chování žáků 2. stupně ZŠ Křemže. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/71803