Název:
Problematika přijímacího řízení na střední školy a víceletá gymnázia
Překlad názvu:
The issue of admission to secondary schools and multi-year gymnasiums
Autoři:
VÁVROVÁ, Kristýna Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářské práce je zaměřena na problematiku jednotné přijímací zkoušky na střední školy a víceletá gymnázia v České republice. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů souvisejících s jednotnou přijímací zkouškou společně s vymezením učiva pro jednotlivé tematické celky na prvním a druhém stupni základních škol. Praktická část bakalářské práce je rozdělena na dvě části. První část obsahuje výsledky dotazníkového šetření žáků 5., 7. a 9. tříd včetně odpovědí, na jaké školy se žáci hlásí, jak dlouho a jakým způsobem se na přijímací zkoušky z matematiky připravují. Druhá část praktické části se zabývá výsledky bodových zisků získaných žáky 9. tříd ve třech rozdílných vlastnoručně sestavených ukázkových přijímacích testech. Tato část porovnává získané body v jednotlivých ukázkových přijímacích testech a zjišťuje, jaké typy úlohy dělají žákům problémy a jaké typy úloh naopak žákům jdou. This bachelor thesis focuses on the issue of unified entrance examination to secondary schools and multi-year grammar schools in the Czech Republic. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part focuses on the definition of basic terms related to the unified entrance examination as well as the definition of curriculum for individual thematic units for the primary and lower secondary education (first and second stages of basic education). The practical part of the bachelor thesis is divided into two parts. The first part contains the results of a survey of pupils in grades 5, 7 and 9, including answers to which schools the pupils apply to, how long and how exactly they prepare for the mathematics entrance examination. The second part of the practical part deals with the results of scores obtained by grade 9 pupils in three different sample entrance examination tests written from scratch by the thesis author. This part compares the scores obtained in each of the sample tests and investigates what types of problems pupils find difficult and what types of problems pupils are good at.
Klíčová slova:
Didaktický test; Jednotná přijímací zkouška; Rámcový vzdělávací program; Česká republika; Didactic test; Framework Education Programme; The Czech Republic; Unified entrance examination Citace: VÁVROVÁ, Kristýna. Problematika přijímacího řízení na střední školy a víceletá gymnázia. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/66592