Název:
Techniky frotáže a muchláže z pohledu arteterapie s dětmi na 2.stupni ZŠ
Překlad názvu:
The art techniques of frottage and crumplage from the perspective of art-therapy with children of second-degree at grammar schools.
Autoři:
LEIPNEROVÁ, Jitka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem bakalářské práce jsou výtvarné techniky frotáže a muchláže z pohledu arteterapie u dětí 2. stupně základní školy. V teoretické části jsou tyto techniky popsány ve výtvarném umění, výtvarné výchově i psychologických souvislostech. Důraz je dále kladen na symbol v dětském výtvarném projevu, apercepčně vizuální projektivní techniky a přístupy v arteterapii. Praktická část je věnována analýze volně dotvářených frotáží a muchláží dětí 2. stupně ZŠ. Je sledováno pojetí skvrny, barevnost, zobrazení prostoru, kompozice, náměty a obsahy výtvarných artefaktů, ale také projekční a abreakční potenciál frotáže a muchláže. V závěru je popsáno několik kazuistik. Zjištěné závěry jsou srovnány s poznatky odborné literatury. The subject of the Bachelor thesis are the art techniques of frottage and crumplage from the perspective of art-therapy with children of second-degree at grammar schools. In the theoretical part, these techniques are described in fine arts, art as well as in psychological contexts. The Accent was further put on a symbol of children art expression, apprehension visual projective techniques and attitudes in art-therapy. The practical part is dedicated to the analyses of freely finishing frottages and crumplages from children of second-degree at grammar schools. The conception of mark, colour scheme, space display, composition, motives and contents of art artefacts are observed there, as well as design and abreaction potential of frottage and crumplage. In conclusion, there is description of several casuistics. Ascertained conclusions are matched with findings in specialised literature.
Klíčová slova:
arteterapie s dětmi; frotáž; muchláž; projektivní techniky; art-therapy with children; crumplage; frottage; projective techniques Citace: LEIPNEROVÁ, Jitka. Techniky frotáže a muchláže z pohledu arteterapie s dětmi na 2.stupni ZŠ. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/12208