Název:
Teorie rozmanitých inteligencí a její konsekvence pro pedagogickou praxi
Překlad názvu:
The Theory of Multiple Intelligences and its Consequences for Educational Practice
Autoři:
ŽŮRKOVÁ, Lydie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce představuje teorii rozmanitých inteligencí Howarda Gardnera. V první kapitole se zabývá pojmem inteligence a základními přístupy k jejímu studiu. Věnuje se nezbytným předpokladům, za kterých může být určitá schopnost nebo dovednost nazvána inteligencí. Dále popisuje jednotlivé inteligence a představuje kritiku této teorie. Poslední kapitola nastiňuje možný dopad pro pedagogickou praxi a také pro pedagogiku volného času. The thesis presents The Theory of Multiple Intelligences by Howard Gardner. In the first part, it deals with the concept of intelligence and basic approaches to its study. It also deals with necessary criteria for the term of intelligence. It is followed by description of the various intelligences and presents critique of the Theory. The last chapter summarizes its possible consequences for Educational Practice and for leisure education theory.
Klíčová slova:
Howard Gardner; inteligence; pedagogická praxe; pedagogika volného času; přístupy ke studiu inteligence; teorie rozmanitých inteligencí; basic approaches to the study of intelligence; Educational Practice; Howard Gardner; intelligence; leisure education theory; The Theory of Multiple Intelligences Citace: ŽŮRKOVÁ, Lydie. Teorie rozmanitých inteligencí a její konsekvence pro pedagogickou praxi. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/17130