Název:
Kvalita služeb v zábavních tematických parcích
Autoři:
Novotná, Daniela Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Novotná, D. Kvalita služeb v zábavních tematických parcích. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Diplomová práce zkoumá klíčové faktory kvality služeb, které jsou důležité pro návštěvníky zábavních tematických parků v České republice. Pro identifikaci těchto faktorů jsou využita primární a sekundární data. V práci je charakterizováno zkoumané prostředí a nabídka zábavních tematických parků v ČR. Prostřednictvím primárního výzkumu je posouzena úroveň kvality služeb u konkrétního zábavního tematického parku v kontextu spokojenosti a loajality návštěvníků. Pro hodnocení spokojenosti návštěvníků je využito SERVQUAL a IPA analýzy. Na základě výsledků jsou uvedena obecná doporučení pro management zábavních tematických parků, případně pro destinační management. Management parku tak získá informace o návštěvnících s ohledem na jejich preference při hodnocení kvality poskytovaných služeb. Dle hodnocení úrovně kvality ve vybraném zábavním parku jsou formulována konkrétní opatření, která by vedla ke zvýšení spokojenosti a loajality návštěvníků.Novotná, D. Service quality at amusement and theme parks. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2020. This diploma thesis deals with the most important key service quality factors at amusement and theme parks in the Czech Republic from the point view of visitors. There are used secondary and primary data for the classification of these factors. Also the environment and offer of entertainment in theme parks in the Czech Republic is characterized. The primary research is concerned with the level of service and quality of a particular theme park with regard to visitors´ satisfaction and loyalty. For the rating of satisfaction is used SERVQUAL and IPA analysis. Based on these results, general recommendations are established for the theme park management and also possibly for the destination management. Moreover, the park management will gain information about visitors and their preferences from this evaluating survey. According to these data of the quality level in the chosen theme park there are taken specific measures for increasing the satisfaction and loyalty of visitors.
Klíčová slova:
amusement park; IPA analysis; IPA analýza; kvalita služeb; service quality; SERVQUAL; spokojenost a loajalita návštěvníka; tematický park; theme park; visitor satisfaction and loyalty; zábavní park