Název:
Strategie rozvoje v oblasti školní zralosti v přípravné třídě ZŠ
Překlad názvu:
Development strategy for school maturity in the preparatory year of primary school
Autoři:
JANDOVÁ, Tereza Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na strategie rozvoje v oblasti školní zralosti v přípravném ročníku ZŠ z pohledu školy i rodiny. Pro naplnění cíle práce byly využity metody kvalitativního výzkumu. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, které se vztahují k výše uvedenému tématu práce, zejména na předškolní období, školní zralost a oslabení dílčích funkcí (resp. sociální znevýhodnění) u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v přípravném ročníku vybraného zařízení. Praktická část byla realizována metodou kazuistiky, která byla sycena především informacemi na základě polostrukturovaných rozhovorů, popisné analýzy, pozorování, studia dalších materiálů a dokumentů ve vybraném zařízení.My bachelor´s thesis is focused on development strategies in the field of school maturity within a preschool year of a primary school seen from the school as well as the parents side. For fulfilling the tasks of this work, methods of a quality research have been used. The theoretical part deals with defining the basic concepts regarding the above mentioned topic of the work, mainly the periods of preschool education, school maturity and weakening of partial functions (respectively social disadvantage) at children with special educational needs in the preschool year of the chosen institution. The practical part was realised by a case method that was satisfied mainly by information based on semi - structured dialogues, decriptive analysis, observation, and material and document studies in the chosen institution.
Klíčová slova:
oblasti školní zralosti; odklad školní docházky; oslabení dílčích funkcí; předškolní věk; přípravná třída; strategie rozvoje; areas of school maturity; development strategies; postponement of school attendance; preparatory class; preschool age; weakening of partial functions Citace: JANDOVÁ, Tereza. Strategie rozvoje v oblasti školní zralosti v přípravné třídě ZŠ. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/64813