Original title:
Renesanční pojetí perspektivy a způsoby její prezentace v současnosti
Translated title:
Renaissance concept of perspective and ways of its presentation
Authors:
PROCHÁZKA, Jan Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část práce se bude zabývat základy perspektivy, zejména objevem lineární neboli analytické perspektivy v renesanci. Text rovněž poukáže na didaktickou stránku problematiky. Praktická část navazuje na část teoretickou. Jejím cílem je vytvořit sérii třech prezentačních boardů (o minimální velikosti - A1), které jednak srozumitelně a neotřele shrnou téma lineární - analytické perspektivy, a jednak také navrhnou grafickou úpravu, atraktivní pro druhý stupeň základní školy. V práci bude zohledněna snaha o nový didaktický přístup a kvalitní grafický design.The bachelor thesis consists of theoretical part and practical part. The theoretical part will cover the perspective basics, especially the invention of so called linear or analytical perspective in renaissance. The text will also tackle didactic approach to this issue. The practical part builds on the theoretical part. It's aim is to create a serie of three presentation boards (minimal size - A1), which will intelligibly and freshly summarize the theme of linear - analytical perspective, and also present a graphic approach, which will be attractive for pupils in lower-secondary schools. The work will take into account the pursuit of a new didactic approach and quality graphic design.
Keywords:
analytic perspective; development of perspective; linear perspective; perspective; renaissance; viewing methods; analytická perspektiva; lineární perspektiva; perspektiva; renesance; vývoj perspektivy; zobrazovací metody Citation: PROCHÁZKA, Jan. Renesanční pojetí perspektivy a způsoby její prezentace v současnosti. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/61344