Název:
Motivace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí ke vzdělávání v období nouzového stavu
Překlad názvu:
The motivation of socially disadvantaged pupils to the education in emergency state
Autoři:
BLÁHOVÁ, Nikola Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zaměřuje na nalezení pedagogických přístupů, které motivují žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí k distanční výuce. Cílem práce je identifikace efektivních způsobů zapojení žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí do distanční výuky. V teoretické části je zmíněna interakce vlivů podílející se na formování osobnosti žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí, zohledněn je také vliv těchto faktorů při vzdělávání a motivaci ke vzdělávání. Pozornost je obrácena zejména na pojmenování a identifikaci termínu žák ze sociálně znevýhodněného prostředí a související rizika. Následující část se zabývá motivací žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí a problematikou přechodu těchto žáků na distanční výuku v době nouzového stavu. Jedná se o kvantitativní typ výzkumu. Byla použita dotazníková metoda výzkumného šetření, na jehož základě byly zodpovězeny výzkumné otázky, týkající se možností podpory a motivace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí.The thesis focuses on finding pedagogical approaches which motivate pupils from socially disadvantaged backgrounds to attend distance education. The objective of the thesis is to identify effective ways to involve pupils from socially disadvantaged backgrounds in distance education.In the theoretical part is mentioned the interaction of influences involved in the formation of the personality of the pupil from socially disadvantaged backgrounds, the influence of these factors in the education and motivation to learn is also taken into consideration. The attention is given especially to definition and identification of the term pupil from socially disadvantaged backgrounds and connected risks. It is followed by the part which deals with motivation of these pupils. The problematic of transition of pupils from socially disadvantaged backgrounds to distance education in state of emergency is also presented here. It is quantitative type of research. The method of research used were surveys, which were then used to as base to answer research questions concerning the possibilities of support and motivation of pupils from socially disadvantaged environments.
Klíčová slova:
distanční vzdělávání; informační technologie; komunikace pedagogů s rodiči; motivace k učení; nouzový stav; pandemie Covid-19; žáci ze sociálně znevýhodněného prostředí; žák 1. stupně základní školy; communication of teachers with parents; Covid-19 pandemic; distance education; information technology; motivation to learn; primary school pupil; pupils from socially disadvantaged environment; state of emergency Citace: BLÁHOVÁ, Nikola. Motivace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí ke vzdělávání v období nouzového stavu. České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/61283