Název:
Hudební dílo jako prostředek rozvoje estetického vnímání dětí předškolního věku
Překlad názvu:
Musical work as a means of aesthetic perception of preschool children
Autoři:
KOPEČNÁ, Klaudie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zaměřuje na využití hudebního díla jako prostředku pro rozvoj estetického vnímání u dětí předškolního věku. Cílem práce je vzdělávací program s názvem Labutí jezero dětskýma očima, který vychází z cílů estetické výchovy pro předškolní děti. Teoretická část se zaměřuje na současné pojetí předškolního vzdělávání a estetické výchovy, zabývá se estetickou výchovou a jejím vymezením, hudebními činnostmi v mateřské škole, zejména poslechovými činnostmi, a charakteristikou vývojových zvláštností předškolního dítěte. Praktická část obsahuje vzdělávací program, jehož prostřednictvím se děti seznámily s dílem Labutí jezero od P. I. Čajkovského. Součástí praktické části je i dotazník určený učitelkám mateřských škol, který zkoumá zda a jakým způsobem ony samy pracují s hudebním dílem za účelem rozvoje estetického vnímání.This thesis focuses on the use of a musical work as a means for the development of aesthetic perception of preschool children. The aim of the thesis is an educational program called Swan Lake through children's eyes, which is exposed to the goals of aesthetic education for preschool children. The theoretical part focuses on the current concept of preschool education and aesthetic education, aesthetic education, and its definition, it also deals with music activities in kindergarten, especially listening activities and the characteristics of the developmental specialty of preschool children. The practical part contains an educational program through which children get acquainted with the work Swan Lake by P. I. Tchaikovsky. A questionnaire for kindergarten teachers is the part of the practical part. It examines whether and how kindergarten teachers work with a musical work to develop aesthetic perception.
Klíčová slova:
dítě předškolního věku; Estetická výchova; hudební dílo; hudební činnosti v mateřské škole; Aesthetic education; music activities in kindergarten; musical work; preschool child Citace: KOPEČNÁ, Klaudie. Hudební dílo jako prostředek rozvoje estetického vnímání dětí předškolního věku. České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/61280