Název:
Po stopách Střední odborné školy a Středního odborného učiliště v Písku
Překlad názvu:
In the footsteps of the secondary vocational school in Pisek
Autoři:
TITLOVÁ, Lenka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této bakalářské práce je zmapování historie učňovského školství v Písku a jeho další vývoj až po současnost. Zjistit jakým způsobem bylo učňovské školství realizováno, jaké byly preferovány obory na začátku a jaké se udržely během 20. století až do současnosti. Teoretická část je zaměřena na historický vývoj učňovského školství v Čechách od druhé poloviny 18. století až po současnost. Práce pojednává v několika kapitolách, jakým způsobem bylo učňovské školství poznamenáno dvěma světovými válkami, jak přežilo dobu normalizace a jakými změnami prošlo po roce 1989. Praktická část je zaměřena na vznik živnostenské školy v Písku, její historický vývoj od založení po současnost. Práce bude vycházet z prvozdrojů, kronik a archivních dokumentů školy. Pro účely práce byla provedena obsahová analýza archivních dokumentů a dalších prvozdrojů. Stejně tak jako kvalitativní výzkum sestávající z osobních moderovaných rozhovorů s pamětníky školy i stávajícími studenty.The topic of the Bachelor Thesis is the mapping of history and evolution of vocational schools in the town of Písek. It aims to find out in what ways vocational training was realised, what were the initial fields of preference and what fields were preserved throughout the 20th century and beyond. The theoretical part is aimed at the historical development of vocational schools in Bohemia from the second half of the 18th century to date. The Thesis elaborates in multiple chapters on the impact two world wars had on vocational schools, how the system survived normalisation era and ultimately, what changes it went through following the year 1989. The practical part deals with the founding of Vocational School in Písek and its historical development from founding to date. The Thesis uses primary sources, chronicles and archives of the school as its sources. For the purposes of the Thesis, content analysis of archives and primary sources has been conducted. A qualitative research consisting of personal interviews with school alumni and students has further been conducted.
Klíčová slova:
historie; učební obory; učni; učňovské školství; výuka; živnostenská škola; education; history; trade school; trainees; traineeships; vocational schools Citace: TITLOVÁ, Lenka. Po stopách Střední odborné školy a Středního odborného učiliště v Písku. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/58638