Název:
Využití přírodnin na 1. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Use of natural resources in elementary school education
Autoři:
KLIMEŠOVÁ, Hana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce "Využití přírodnin ve výuce na 1. stupni ZŠ" se zabývá využitím přírodního materiálu v hodinách prvouky a přírodovědy, dále využitím přírodnin v mezipředmětových vztazích a zapojením práce s přírodninami v různých předmětech, nejen v přírodovědě a prvouce. Práce je vedena nejen jako pracovní listy pro žáky, ale i zajímavé didaktické listy pro učitele pro zpestření výuky a podpory aktivity u žáků v průběhu osvojování. Přírodní materiál je díky snadné dostupnosti oblíbeným materiálem pro zkoumání a využití ve výuce. Žáci s materiálem rádi experimentují, zjišťují a poznávají. Nenásilně se vzdělávají a vytváří si kladný vztah k přírodě. Experimentování a zkoumání může probíhat formou projektového vyučování, které rozvíjí i vztahy mezi žáky a podporuje samostatné myšlení. Činnosti a aktivity obsažené v práci mohou pedagogové využít právě v projektovém nebo skupinovém vyučování, mohou být podkladem pro projekty zaměřené na využití přírodních materiálů v hodinách přírodovědy a prvouky. Aktivity jsou rozvrženy tak, aby byly využity mezipředmětové vztahy, a vycházejí z očekávaných výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Diplomová práce je tvořena ze dvou částí. První část se zabývá teoretickými poznatky, druhá část je věnována praktické části.This diploma thesis "The use of natural materials in teaching at the 1st stage of primary school" deals with the use of natural material in primary school and science, their use in interdisciplinary relationships. The work is conducted not only as worksheets for students, but also interesting didactic sheets for teachers to diversify teaching and support activites for students during the acquisition. Thanks to its easy availability, natural material is a popular material for research and use in teaching. Pupils like to experiment, find out and get to know the material. They learn nonviolently and form a positive relationship with nature. Experimentation and research can take place in the form of project-based teaching, which also develops relationships between students and supports independent thinking. The activities and activities contained in the work can be used by teachers in project or group teaching, they can bet the basis for projects focused on the use of natural materials in science and elementary school lessons. The activities are designed to take advantage of interdisciplinary relationships and are based on the expected outputs of the Framework Educational Program for Basic Education. The diploma thesis consists of two parts. The first part deals with theoretical knowledge, the second part is devoted to the practical part.
Klíčová slova:
navržené výukové aktivity; přírodniny; přírodovědné vzdělávání na 1. stupni ZŠ; natural products; proposed learning activites; science education at primary school Citace: KLIMEŠOVÁ, Hana. Využití přírodnin na 1. stupni ZŠ. České Budějovice, 2021. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/52658