Original title:
Analýza marketingové strategie hotelu
Translated title:
THE ANALYSIS OF MARKETING STRATEGY OF A HOTEL
Authors:
KUČERA, Lukáš Document type: Bachelor's theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou podnikání v oblasti hotelnictví. Jedním z dílčích cílů této práce byla důkladná analýza historického vývoje podniku až do současnosti. K této analýze byly použity metody z oblasti marketingu a managementu (jako například SWOT analýza, STEP analýza či dotazník). Dalším dílčím cílem bylo zhodnocení různých marketingových strategií, které by potenciálně mohly být na sledovaný hotel aplikovány. Hlavním cíle této práce byl návrh takové marketingové strategie, která bude do budoucna pro hotel nejefektivnější. The thesis is related to the sector of services in the hotel industry. One of partial aims of this pthesis was a thorough analysis of the historical advancement till the present days. The marketing and management methods of SWOT analysis, STEP analysis and a questionnaire have been used to elaborate the work. In addition, various marketing strategies which could be put to use for the hotel in question have been evaluated. However, the main target of the work was a draft of such a marketing strategy that will appear the most advanced in the future.
Keywords:
analysis; management and marketing methods; marketing strategy.; analýza; marketingová strategie.; metody z oblasti managementu a marketingu Citation: KUČERA, Lukáš. Analýza marketingové strategie hotelu. České Budějovice, 2007. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/8439