Název:
Výchova ke zdraví a strategie výuky duševní hygieny ve vzdělávacím procesu.
Překlad názvu:
Health Education and Strategy of Mental Hygiene in Education Process.
Autoři:
KORCOVÁ, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své bakalářské práci se zabývám obsahem a formou edukace duševní hygieny, která je určena pro žáky staršího školního věku. Široké téma duševní hygieny je zde představeno jako součást zdravého životního stylu a předmětu výchovy ke zdraví. Teoretická část je zaměřena na kompilaci literárních pramenů, vztahujících se k tématu. Dále obsahuje popis českého, školního prostředí současnosti. Praktická část obsahuje použité metody a informace o tom, jak vypadá režim dne zkoumaného souboru žáků staršího školního věku, jejich potřeby a přání. Výsledkem práce je metodický materiál pro učitele a žáky, který má pomoci nejen rozšířit znalosti o duševní hygieně, ale i nabídnout praktické dovednosti podporující cennou hodnotu zdraví a zdravý životní styl. In my Bachelor Thesis I am dealing with a subject and form of mental hygiene education designed for secondary school students. This broad subject matter is introduced as a part of a healthy lifestyle and health education study prgramme. The theoretical part is focusing on collecting literary sources relating to this topic and describing Czech school background. The practical part contains applied methods as well as life rhythm and sleeping habits information of investigated group of students. Further we can find their needs and wishes. Thesis is resulting in guidelines for teachers and students which shall help not only to broaden mental hygiene knowledge but offer some practical skills to support the worth value of health and healthy life style.
Klíčová slova:
jóga; koncentrace; meditace; psychohygiena; relaxace; sebepoznání grounding; zdraví; zdravý životní styl; concentration; grounding; health; healthy lifestyle; meditation; mental hygiene; relaxation; self-analysis; yoga Citace: KORCOVÁ, Petra. Výchova ke zdraví a strategie výuky duševní hygieny ve vzdělávacím procesu.. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/12378