Název:
Rozvoj osobnosti managera, motivace, stimulace a celoživotní učení
Překlad názvu:
Personal development of manager, motivation, stimulation and lifetime learning
Autoři:
CODLOVÁ, Eva Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je specifikace přístupů k rozvoji osobnosti manažera, identifikace způsobů motivace a stimulace a získávání názorů o potřebě celoživotního učení. Průzkum byl realizován v podnicích Farmtec a.s. a Kostečka Group s.r.o. V první části této práce jsou shrnuty teoretické znalosti o osobnosti manažera, jeho motivaci, stimulaci, celoživotním učení a znalostní ekonomice. Použitou metodou sběru dat je dotazníkové šetření. Po metodice práce následuje charakteristika obou firem. Ve výsledcích dotazníkového šetření je každá otázka zpracována do tabulky a grafu, poté následují výsledky a diskuse. V závěru jsem shrnula nejdůležitější poznatky o obou firmách. Firma Farmtec dává důraz na znalosti a rozum. Manažeři jsou dostatečně motivováni a stimulováni. Před celoživotním studiem upřednostňují vrozené předpoklady. Firma Kostečka preferuje postupně utvářené znalosti. Manažeři mají větší potřebu sounáležitosti. Respondenti by uvítali vyšší míru motivace a stimulace a větší autonomii a možnost řídit se sám. The aim of this diploma work is the specification of approaches to the developement of manager´s personality, the identification of different ways of motivation and stimulation and getting of oppinions of lifetime laerning need. The research work was realized in the companies Farmtec and Kostečka. In the first part of this work are summarized the teoretical knowledge. The used method of data collection was questionairy examination. The characteristic of the both companies follows after the methodology of this work. In the results of the questionairy examination every question is compiled into a chart and a graph, followed by results and a discussion. In the couclusion the most important pieces of knowledge are summarized. The Farmtec company focuses on the knowledge and common sence. Their managers are efficienty motivated and stimulated. They prefer in born abilities to the lifetime learning. The Kostečka company prefers the gradual creation of knowledge. Their managers feel the need of solidarity. The repondents would more motivation anad stimulation, more autonomy and the opportunity to get on thein own.
Klíčová slova:
celoživotní učení; dotazníkové šetření; manažer; motivace; osobnost; stimulace; znalostní ekonomika; knowledge economisc; lifetime learning; manager; motivation; personality; questionairy examination; stimulation Citace: CODLOVÁ, Eva. Rozvoj osobnosti managera, motivace, stimulace a celoživotní učení . České Budějovice, 2009. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/9257