Název:
Rozvoj výtvarné kreativity dětí mladšího školního věku v pedagogice volného času s využitím mezioborových přesahů (literatura)
Překlad názvu:
The Devolopement of Art Creativity in Younger-school-age Children in Pedagogy of Free Time in Respect to Interdisciplinary Interferences (Literature)
Autoři:
MACHÝČKOVÁ, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá tvořivostí dětí mladšího školního věku a možnostmi rozvoje tvořivých schopností dětí. Teoretická část charakterizuje tvořivost, její druhy, faktory, úrovně. Popisuje tvořivý proces a produkt, bariéry tvořivosti, zabývá se tím, zda je možno tvořivost rozvíjet a zmiňuje také důležitost tvořivosti učitelů. Charakterizuje vývoj tvořivosti u dětí, zabývá se otázkou uměleckého talentu a možnou souvislostí tvořivosti s inteligencí. Dále vymezuje specifika mladšího školního věku, výtvarnou tvořivost, cíle a úkoly výtvarné výchovy, zvláštnosti dětského výtvarného projevu. Popisuje volný čas, zařízení volného času, zaměřuje se na zájmové činnosti výtvarné. Praktická část je orientována na výtvarný projev dětí mladšího školního věku, tvořivou výtvarnou činnost s dětmi. Práce proběhla s dětmi ve školní družině. Tématy byly zejména lidské vlastnosti, chování, mezilidské vztahy, ponaučení se z činů svých i z činů druhých lidí. Činnosti byly motivovány La Fontainovým dílem {\clq}qBajky``. This work is focused on creativity at kids of younger school age and possibilities of creative abilities developement. Theoretical part is defining creativity, it´s kinds, factors and levels. Describes creative process and product, barriers of creativity, is engaged in possible developement and talks about importance of teachers´s creativity. Defines kids creativity development, and talks about artistic aptitude and possible connection between inteligence and kreativity. Also describes younger school aged kids specifics, artisitic creativity, goals and assigments of artistic education, specialities in kids artistic work. Describes free time, free time facilities and focuses on special-interest artistic work. Practical part is more focused on artistic work at younger school aged kids and creative artistic work with kids. This was done with kids at after school facility for younger school aged kids. Subjects were personal characteristics, behavior, interpersonal relationship, lesson from own acts and acts of the others. Motivated by La Fontaine´s Bajka.
Klíčová slova:
dětský výtvarný projev; mimoškolní výchova; mladší školní věk; rozvoj tvořivosti; tvořivost; volný čas; výtvarná výchova; child´s creative expresion; creative education; developement of kreativity; free time; kreativity; out-of school education; younger school age Citace: MACHÝČKOVÁ, Veronika. Rozvoj výtvarné kreativity dětí mladšího školního věku v pedagogice volného času s využitím mezioborových přesahů (literatura). České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/14444