Název:
Rozdíl v pedagogické komunikaci v praxi učitele základní školy a vychovatele školní družiny
Překlad názvu:
The Difference between the Pedagogic Communication in use of a Primary School Teacher and an After-school Educator
Autoři:
LAVIČKOVÁ, Jana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je zaměřena na komunikaci, je rozdělena do třech celků, které na sebe v posloupnosti navazují. První část je zaměřena na vymezení, definici, funkce a druhy sociální komunikace. Druhá část je věnována pedagogické komunikaci v prostředí základní školy, přičemž jsou v ní uvedeny shodně jako v prvé kapitole uvedeny definice, funkce, verbální a neverbální komunikace. Nově jsou v ní přidány kapitoly, které se postupně věnují cíly, obsahu, pravidlům pedagogické komunikace, časovému hledisku, které společně s organizačními formami a metodami vyučování má vliv na pedagogickou komunikaci. Závěrečná kapitola je věnována pedagogické komunikaci v prostředí školní družiny, obsahová struktura kopíruje předchozí kapitolu. Pro upřesnění je zde přidána kapitola, které je zaměřena na školní družinu jako prostředí pro výchovu a vzdělání v době mimo vyučování. Cíle práce bylo porovnání odlišností v pedagogické komunikaci v základní škole a školní družině. The dissertation is focused to the field of communication and it is divided up to three sections, which concur in order. The first section is aimed to delimitation, definiton, functions and types of social communication. The second section is applied to the pedagogic communication in a primary school background, and there are stated, as well as in the first section, definitions, functions and verbal and nonverbal communication. There are new chapters added to this section, which subsequently apply to the goal, subject, rules of pedagogic communication and the time aspect, that together with organizing forms and methods of teaching has the influence on the pedagogic communication. The last section is concentrated on the pedagogic communication in a after school daycare background, the content structure copies the previous section. For further specification, there is a chapter added in this section, that is focused to after school daycare as a place for education and cultivation in the time of not school teaching. The goal of this dissertation was the comparison of differences in pedagogic communication in a primary school and in a after-school daycare.
Klíčová slova:
neverbální komunikace; pedagogická komunikace; sociální komunikace; subjekty pedagogické komunikace: učitel {--} žák; verbální komunikace; vychovatel {--} dítě; školní družina; after school daycare; an educator {--} a child; nonverbal communication; pedagogic communication; social communication; subjects of pedagogical communication: a teacher {--} a pupil; verbal communication Citace: LAVIČKOVÁ, Jana. Rozdíl v pedagogické komunikaci v praxi učitele základní školy a vychovatele školní družiny. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/10412