Název:
Knihovna pro kosterní animace
Překlad názvu:
Skeletal Animations Library
Autoři:
Maliňák, Jan ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Vlnas, Michal (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Hlavním cílem této práce je navrhnout fyzikální řešení pro generování kosterních animací. To umožňuje za prvé provádět drobné úpravy animace v reálném čase, a za druhé dynamicky generovat pohyb postavy i bez předchozího vytvoření animace pro daný konkrétní účel. Vytvořený modul pro herní engine Unity využívá úhlovou rychlost k určení rotace kosti, namísto vyhodnocení animační křivky v konkrétní časový okamžik. Výpočet se provádí generováním sil svalů, výpočtem točivého momentu a aplikováním výsledného úhlového zrychlení jednotlivých kostí. Po zadání cíle ve vhodné formě začne animační systém pohybovat připojenou kostrou a bude se snažit dosáhnout daného cíle.
Main objective of this thesis is designing a physical based solution to generating skeletal animations. This allows both micro adjustments of animation in realtime and dynamic generation of character's movement without previous preparation of animation for given specific purpose. Created module for Unity game engine uses angular velocity to rotate bones of skeleton, rather than evaluating animation curve for specific time. The calculation is done by generating muscle forces, calculating torque and applying resulting angular acceleration of each bone. After specifying a target in one of its forms, the animating system will start moving with linked skeleton and will try to approach given target.
Klíčová slova:
animace; C\#; fyzika; knihovna; simulace; Unity; animation; C\#; library; physics; simulation; Unity
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/208270