Název:
Didaktické evaluace edukační činnosti na 1.stupni ZŠ za současného stavu informačních a komunikačních technologií.
Překlad názvu:
Didactic evaluation of education activity on first degree of primary school within contemporary status of information and communication technologies.
Autoři:
PÁV, František Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se v první, teoretické části zabývá dopadem informačních a komunikačních, ale i dalších technologií na vývoj lidské společnosti. V druhé kapitole seznamuje s možnostmi dnešních škol a konkrétními dopady technologií na vzdělávací proces. Třetí kapitola seznamuje s možností využití ICT na 1. stupni základní školy. Popisuje stav mezi učiteli, žáky a ICT. Velice důležitou částí je bezpečnost spojená s používáním ICT. Druhá praktická část se pak zabývá výzkumným šetřením mezi učiteli na 1. stupni základní školy. Zjišťuje jejich postoj k ICT. Dále zahrnuje výzkumný projekt, který se pokouší zjistit vliv ICT na žáky v edukačním procesu. Cílem diplomové práce je tedy zjistit stav ICT na školách a míru jejich využívání. Dále také to, zda jsou učitelé ochotni s ICT pracovat a zejména se v tomto oboru dále efektivně vzdělávat. Pokusím se navrhnout vhodná řešení, která učitelům pomůžou v jejich reakci na vývoj ICT a na informační gramotnost svých žáků. This diploma work deals in first theoretical part with the impact of ICT, but also other technologies to the development of human society. The second chapter introduces the possibilities of today's schools and the specific impact of technology on the educational process. The third chapter introduces the possibilities of using ICT on first degree of primary school. Next it describes the status of teachers, pupils and ICT. A very important is the part about security that is associated with the use of ICT. The second practical part deals with a research among teachers on first degree of primary school. It determines their attitude towards ICT. In addition it includes a research project that attempts to determine the impact of ICT on pupils in the educational process. The objective of this study is to determine the status of ICT in schools and the scale of their use. Next objective is to realise whether teachers are ready to work with ICT and especially in this field of knowledge to effective improve. I will try to propose suitable solutions that will help to improve reaction on the development of ICT and information literacy of their pupils.
Klíčová slova:
1. stupeň základní školy; ICT ve vzdělání.; Informační a komunikační technologie; informační společnost; škola 21. století; 1st degree of primary school; ICT in education.; Information and communication technologies; information society; school in the 21st century Citace: PÁV, František. Didaktické evaluace edukační činnosti na 1.stupni ZŠ za současného stavu informačních a komunikačních technologií.. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/13934