Název:
Obraz singles v časopise Harper's Bazaar a v časopise Maxim
Překlad názvu:
Image of Singles in Magazine Harper's Bazaar and in Magazine Maxim
Autoři:
Matoušková, Lucie ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Havlík, Radomír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: Během 90. let se v české společnosti začala konstituovat nová společenská vrstva singles, která upouští od tradičních hodnot týkajících se vstupu do manželství a založení rodiny a rozhodla se žít o samotě. Právě singles se stali předmětem mé diplomové práce, kterou jsem rozdělila na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části své práce jsem se pokusila vystihnout základní problematiku singles, svou pozornost jsem zaměřila nejen na charakteristiku, ale i na různé typologie singles, jejich partnerské vztahy, zmínila jsem také historické okolnosti, které ovlivnily vznik této skupiny lidí. V teoretické části jsem se také věnovala otázce sňatečnosti a reprodukce, pokusila jsem se pomocí literatury zjistit, jaký názor a jaký postoj k této problematice zaujímají současní mladí lidé a také jakou vizi o své budoucnosti mají. Vzhledem k tomu, že obraz singles není dosud ucelený, rozhodla jsem se v praktické části své práce zjistit, jaký obraz o životě singles poskytují média. Jako média jsem zvolila dva typy periodik, a to časopis Maxim, který je primárně určen pro muže a časopis Harper's Bazaar, který je určen především pro ženy. Tato periodika jsem sledovala v první polovině roku 2010, kdy jsem nashromáždila určitý korpus textů, které jsem pak podrobila analýze. Jako metodu práce jsem zvolila...
Klíčová slova:
Harper's Bazaar; Maxim; obsahová analýza; single; singles; Česká republika; content anylysis; Czech Republic; Harper's Bazaar; Maxim; single; singles