Název:
Segmentace automobilového trhu ve vybrané firmě
Překlad názvu:
Automotive market segmentation in the chosen company
Autoři:
BUREŠOVÁ, Hana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem práce bylo provést segmentaci automobilového trhu. Pro svoji práci jsem si vybrala firmu Autocentrum Šmucler, s. r. o. Tato firma se zabývá jak prodejem nových automobilů, tak i prodejem ojetých vozů. Svoji práci jsem rozdělila na teoretickou a praktickou část. V úvodní teoretické části se zabývám marketingem obecně, vymezením pojmu trh, včetně zmínky o trhu automobilovém, následuje segmentace trhu, její proces, postupy, důvody, typy (segmentace spotřebních a průmyslových trhů), kritéria efektivní segmentace, tržní cílení a na závěr hledání pozice na trhu. V praktické části je už přímo prováděna segmentace automobilového trhu. Výzkum potřebný k segmentaci automobilového trhu jsem prováděla prostřednictvím dotazníkového šetření, díky kterému jsem získala informace potřebné pro charakteristiku jednotlivých segmentů.The main objective of my thesis was to carry out a automotive market segmentation.I have chosen the company ´Autocentrum Šmucler´, Ltd., as the object of my thesis. This firm deals with sale of new cars and also second-hand vehicles.I have devided my writing into a theoretical and practical part. In the theoretical part the meaning of the word ´marketing´, ´market´ and ´car market´ is explained, then everything concerning market segmentation in the concrete {--} its process, its procedure, its reason, its type, its effective criterions, market targeting and searching of a position in the market.In the practical part the automotive market segmentation is carry out. I have made a marketing research, in this case by the questionary survey. I have got all informations needed for each segment characteristics by the research.
Klíčová slova:
automobil; segmentace; trh; výzkum; zákazník; car; customer; market; research; segmentation Citace: BUREŠOVÁ, Hana. Segmentace automobilového trhu ve vybrané firmě. České Budějovice, 2008. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/9527