Název:
Sponzorství, dary a reklamy - účetní a daňové aspekty
Překlad názvu:
Sponsorship, gifts and advertising - acounting and tax point of view
Autoři:
FICOVÁ, Andrea Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá účetními a daňovými aspekty sponzorství, darů a reklam. V teoretické práci nejdříve charakterizuji sponzorství, dary a reklamu. Dále rozebírám, jak se tyto náklady účtují. Posledním bodem teoretické části jsou daňové aspekty těchto nákladů. Zde jsem se především zaměřila na dary z pohledu dárce. Zde detailně popisuji za jakých okolností si může fyzické nebo právnická osoba snížit základ daně o zákonné dary. V praktické části popisuji, jak se sponzorství, dary a reklama účtují u Jednoty, s.d. České Budějovice, také popisuji koho Jednota, s.d. České Budějovice sponzoruje a jaké formy reklamy využívá. V posledním bodě praktické části řeším vliv darů na daňový základ. This bachelor thesis is focused on accounting and tax point of view of sponzorship, gifts and advertising. In the theoretical part first of all I define the terms of sponzorship, gifts and advertising. Then I analyse the accounting of these costs. The last point of the theoretical part are the tax points of view of these costs. There I focused in particular on gifts from the point of view of donator and I describe in details the circumstances in which a physical or a juridic person can reduce the basis of taxation of legal gifts. In the practical part I describe how the sponsorship, gifts and advertising are accounted in Jednota, s. d. České Budějovice and I also describe who does Jednota, s. d. České Budějovice sponsors and which forms of advertising it uses. In the last point of the practical part I target the impact of gifts on the basis of taxation.
Klíčová slova:
dary; daň; daňové náklady; odčitatelná položka; reklama; sponzorství; základ daně; účetnictví; accounting; advertising; gifts; sponsorship; tax; tax base; tax cost; tax-deductible items Citace: FICOVÁ, Andrea. Sponzorství, dary a reklamy - účetní a daňové aspekty. České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/9524