Original title:
Životní styl - předmět výzkumů a kritérium segmentace
Translated title:
Lifestyle - A Research Topic And a Criteria for Market Segmentation
Authors:
Kuncová, Jana ; Koudelka, Jan (advisor) ; Udatný, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce pojednává o životním stylu s důrazem na jeho využití v marketingu. V první části jsou popsány agenturní výzkumy životního stylu aktuálně prováděné v České republice. Druhá část obsahuje pojednání o principech a metodách segmentace trhu a příklad segmentace trhu finančních služeb na základě charakteristik životního stylu. V závěru jsou doporučení pro marketingovou orientaci vůči jednotlivým segmentům.The thesis considers lifestyle with emphasis on its applicability in marketing practices. The first part characterises the social research projects that took place recently in the Czech Republic. The second part concentrates on the principles and methods of market segmentation, followed by an example of financial market segmentation based on features of lifestyle. The final part contains recommendations related to marketing strategies towards chosen segments.
Keywords:
Cluster analysis; Factor analysis; Financial products; Lifestyle; Market segmentation; Media; Social research agencies; Faktorová analýza; Finanční produkty; Média; Segmentace; Shluková analýza; Výzkumné agentury; Životní styl
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/8865