Original title:
Marketingový mix firmy ALU KOLA CB
Translated title:
Marketing mix used in ALU KOLA CB company
Authors:
URBAN, Karel Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na praktickou aplikaci marketingového mixu v mé vlastní firmě ALU KOLA CB. Firma se zabývá prodejem hliníkových disků a pneumatik pro osobní automobily. V literárním přehledu jsou uvedeny a vysvětleny pojmy marketing, marketingový mix a jeho jednotlivé složky - produkt, cena, prodejní místo a marketingová komunikace. V praktické části jsou tyto pojmy aplikovány na vybraný podnik. Ukončením praktické části jsou výsledky a návrhy na zlepšení.This bachelor thesis is focused on a marketing mix practical application in my own company ALU KOLA CB. My company sells alloy wheels and tyres for personal cars. In a literary review are introduced and explained terms marketing, marketing mix and its parts - product, price, place and promotion. In a practical part of this thesis are these terms applied on my company. The end of this part contains results and improvement suggestions.
Keywords:
marketing; marketing mix; place; price; product; promotion; cena; marketing; marketingová komunikace; marketingový mix; prodejní místo; produkt Citation: URBAN, Karel. Marketingový mix firmy ALU KOLA CB. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/11724