Název:
Využití prvků dramiky při práci s osobami s lehkou mentální retardací
Překlad názvu:
Using Elements of Drama Education while Working with People with Mild Intellectual Disability
Autoři:
ŽENOŽIČKOVÁ LIBÁNSKÁ, Eliška Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je věnována možnostem využití prvků dramiky při práci s osobami s lehkou mentální retardací. Teoretická část je uvozena charakteristikou mentální retardace, přičemž větší pozornost je soustředěna na specifika jedince s lehkým stupněm mentálního postižení v oblasti psychických procesů a struktury osobnosti. Vedle pedagogicko-psychologických východisek objasňujících podstatu a smysl dramatických činností ve výchovně-vzdělávacím procesu osob se sníženými rozumovými schopnostmi jsou v textu představeny principy nepřímé dramaticko-výchovné práce a vedení dramatických aktivit. Popsány jsou zde i některé metody a techniky dramiky reflektující možnosti a schopnosti jedinců s mentální retardací. Praktická část obsahuje návrh projektu, jenž se opírá o literární předlohu a je primárně orientován na osobnostní a sociální rozvoj cílové skupiny.This thesis is dedicated to the possibilities of using elements of drama education while working with persons with a mild intellectual disability. The theoretical part begins with characteristics of intellectual disability, with a specific focus on psychic processes and personality structure of individuals with a light degree of intellectual disability. Besides containing pedagogical-psychological groundwork, which clarifies the essence and meaning of drama activities in the educational processes of persons with impaired intellectual abilities, the text introduces principles of indirect drama-educational work and performance of drama activities. It also describes some methods and techniques of drama education, which reflect the potential and abilities of individuals with intellectual disabilities. The practical part includes a proposal for a project based on literary sources, and mainly oriented at the personality and social development of the target group.
Klíčová slova:
dramatické aktivity; dramika; hra; jedinec s lehkou mentální retardací; mentální retardace; návrh dramatického projektu.; rozvoj osobnosti; drama activities; drama education; games; individual with a mild intellectual disability; intellectual disability; personality development; proposal for a drama project. Citace: ŽENOŽIČKOVÁ LIBÁNSKÁ, Eliška. Využití prvků dramiky při práci s osobami s lehkou mentální retardací. České Budějovice, 2007. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/10016