Název:
Hřibotvaré houby a jejich využítí ve školní praxi
Překlad názvu:
Boletales and their use in school praxis
Autoři:
Jandová, Petra ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je přispět k ucelení biologického učiva pro střední školy, a to se zaměřením na téma "Hřibotvaré houby a jejich využití ve školní praxi". K naplnění cíle práce bylo nutné analyzovat odbornou a populárně vědeckou literaturu, vytvořit odbornou mykologickou část spolu s popsáním a charakteristikou sledovaného stanoviště. Další činnosti spojené s analýzou zahrnují přípravu pravidel mykofloristiky, zajištění fotodokumentace nalezených zástupců vyskytujících se v dané lokalitě, monitoring a analýza středoškolských učebnic z hlediska zařazení tématu, příprava návrhu na využití daného tématu ve výuce jako je vytvoření přípravy na vyučovací hodiny, vytvoření testu s autorským řešením a hodnocením, vytvoření pracovního listu - klíče k určování řádu Boletales (hřibotvarých hub) s vyhodnocením a v závěru propojení mezipředmětových vztahů. Výsledkem práce je zjištění skutečnosti, že ve středoškolských učebnicích je uvedený neaktuální systém hub. Tématice hub se příslušná literatura věnuje v menším rozsahu než jiným skupinám organismů. Tím pádem je náročné zvládnout celý obsah učiva týkajícího se daného tématu v plánovaném rozsahu.The goal of my diploma work is to contribute to comprehension of biological teaching with the main emphasis on the theme "Boletales and their use in school praxis". In order to reach set goals, the thesis analyses scientific and popularly scientific literature, creates a scientific mycological part together with description and characteristics of observed standpoint. Other activities that were necessary to be undertaken include a preparation of mycofloristic rules, assuring of fotodocumentation of founded representatives appearing at the standpoint, monitoring and analysis of textbooks for secondary schools with respect to theme of teaching, preparation of results to be used for teaching, e.g. preparations of slides for lessons, making up a test with solution and evaluation, creating a working sheet - key to determination of cohort Boletales with evaluation and as conclusion interconnection with relations among subjects. The outcome reflects the contemporary situation of secondary school textbooks. The mushroom systems are outdated. Related literature focuses on the theme of mushrooms marginally. Therefore, it is very demanding to manage the whole content of curriculum regarding planned range.