Název:
Práce asistenta učitele v konkrétních v podmínkách I. st. ZŠ z hlediska disciplíny Technologie vzdělávání
Překlad názvu:
The labor of teacher´s assistant in actual conditions on primary schools from the point of view of the branch Education Technology
Autoři:
KLABOUCHOVÁ, Denisa Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Žák z menšiny je dle mého názoru v soucastné spolecnosti velmi aktuálním tématem. V dnešní škole je již bežné, že ne všechny deti ve školní tríde jsou jedné národnosti. Drívejší zkušenost predevším s detmi romského etnika se v dnešní spolecnosti rozširuje, otevrením hranic Ceské republiky prichází na naše území velké množství ruzných etnik. Tyto ruzné populace znamenejí i príliv a zvýšení poctu školou povinných detí, které navštevují ceskou školu. To, že se v majoritní tride objevuje i žák, který muže být odlišný fyzicky, ale i svým jazykem, schopností dorozumet se v ceštine, kulturními zvyklostmi a tradicemi, náboženským presvedcením ci rodinným zázemím a celkovým životním stylem, má duležitý dopad na práci ucitele. Na ucitele jsou kladeny zvýšené nároky. Škola má být místem, kde jsou predávány závazné hodnoty a normy spolecnosti a ucitel je tím, kdo dbá na dodržování techto norem a hodnot. Ucitel má pomáhat svým žákum pochopit a prijmout svého {\clqq}cizího`` spolužáka a celé jeho etnikum, sám svým chováním by mel žákum jasne ukazovat, že rasismus a diskriminace nejsou v dnešní multikulturní spolecnosti možné.In my opinion, a pupil from a minority represents in our society an upto- date subject. In contemporary school, it is common that not all the children have the same nationality in one classroom. Prior experience, especially with Romany children, is getting extended in contemporary society, since the opening of the borders of the Czech Republic many ethnic groups have come to our territory. These various populations represent also influx of children for whom the school attendance is obligatory and so they attend Czech schools. The fact that a pupil different physically but also by his language, ability of understanding the Czech language, cultural traditions, religion and conviction or his family rear appears in a majority classroom, has an important impact on the work of the teacher. Teacher has to confront heavy tax. School should be a place where we acquire the rules and values of the society and teacher should be that person who pays attention on respecting of these rules and values. Teacher should help his students to understand and to accept their ``strange{\crqq} schoolmate and all his ethnic group, and he should show clearly by his behavior to all pupils that racism and discrimination aren{\crq}t possible in our multicultural society.
Klíčová slova:
interkulturní vzdělávání; Menšiny; pedagogický asistent; projekty pro vzdělávání; rámcový vzdělávací program; učitel a žák; minority; pedagogical assistant; plan for education; teacher and student Citace: KLABOUCHOVÁ, Denisa. Práce asistenta učitele v konkrétních v podmínkách I. st. ZŠ z hlediska disciplíny Technologie vzdělávání. České Budějovice, 2007. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/4101