Název:
Ústní interakce v hodinách cizího jazyka (na pozadí španělštiny)
Překlad názvu:
Dialog interaction in a foreign school-teaching (in this case in the Spanish language)
Autoři:
ZELINKOVÁ, Šárka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je prohloubit povědomí o důležitosti ústní interakce v cizojazyčném vyučování (na pozadí španělštiny), jako páté jazykové komunikativní kompetence a zároveň poukázat na to, jaké jsou možnosti jejího systematického rozvíjení. Autorka vychází ze studií didaktických publikací, především pak z monografie Radomíra Choděry a Lumíra Riese Výuka cizích jazyků na prahu nového století a Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Ve své práci se opírá zejména o Choděrovy a Riesovy zásady cizojazyčného vyučování, jež se v poslední době řadí mezi nejmodernější metody ve výuce cizích jazyků a které dále rozpracovává. Praktická část uvádí návrhy jazykových aktivit pro jazykové úrovně A1, A2, B1, které mají za cíl rozvoj komunikativních dovedností, především pak ústní interakce. Aktivity jsou doplněny různými pomocnými materiály umístěnými v přílohách. The objective of this thesis is to bring awareness to the importance of dialog interaction in a foreign school-teaching (in this case in the Spanish language) as the fifth linguistic communicative attribution, as well as to point out its means of systematic development. The author emanates from studies of didactic publications - from the memoirs of Radomir Chodera and Lumir Ries Foreign Languages Schooling at the Beginning of the New Century and the United European Network for Linguistics in particular. The author bases her work mainly on Chodera's and Riese's fundamentals of foreign language teaching, which in recent years rank among the most popular methods of foreign language tutorials, and which she elaborates further. The practical part suggests activities for the language levels A1, A2, B1, which purpose is to expand communicative acquirements focusing mainly on dialog. Activities are completed with complementary material that can be found in appendices.
Klíčová slova:
cizí jazyk; didaktické aktivity; didaktika; jazykové aktivity; komunikace; komunikativní kompetence; lingvistika; metodika; Společný evropský referenční rámec pro jazyky; ústní interakce; španělština; activities; activities for the language levels; communicative; dialog interaction; linguistic; methods of foreign language; school-teaching; Spanish language; the New Century and the United European Network for Linguistics in particular Citace: ZELINKOVÁ, Šárka. Ústní interakce v hodinách cizího jazyka (na pozadí španělštiny). České Budějovice, 2008. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/9522