Original title:
Speciální pomůcky pro žáky postižené specifickou poruchou učení na 1. stupni základní školy.
Translated title:
Special aids young learners afflicted with specific disorders of learning in elementary schools
Authors:
SVOBODOVÁ, Olga Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Teoretická část diplomové práce se zabývá historií, etilogií a diagnostikou specifických poruch učení. Okrajově naznačuje také reedukaci těchto oruch, a to především dyslexie, dysgrafie a dysortografie. Praktická část je tvořena pracovními listy k jednotlivým okruhům učiva českého jazyka ve 3.ročníku, 2.pololetí. Součástí je i metodika, která charakterizuje vytvořenou pomůcku, její použití a práci s ní při vyučování. The theoretical part of the thesis deals a history, an etiology and a diagnosos of the specific disorders of learning. It marginally signs a re-education of these disorders too, mainly a dyslexy, dysgraphy and a dysortography. The practical part consist of the working sheets for each topic of the Czech language in Year 3, in the second mid-year. The thesis cintains also a method thet characterizes created aid, its using and working with it in education.
Keywords:
dysgraphy; dyslexy; dysortography; Specific disorders of learning; dysgrafie; dyslexie; dysortografie; Specifické poruchy učení; SPU Citation: SVOBODOVÁ, Olga. Speciální pomůcky pro žáky postižené specifickou poruchou učení na 1. stupni základní školy.. České Budějovice, 2007. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/4214