Název:
Vybrané pedagogické aspekty řízení lidských zdrojů
Překlad názvu:
Selected educational aspects of human resources management
Autoři:
PRENER, Zdeněk Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá popisem a hodnocením vybraných pedagogických aspektů řízení lidských zdrojů. Představuje současná pojetí oboru a vývoj od personální administrativy přes personální řízení až k řízení lidských zdrojů jako jednoty rozvoje pracovníků a využití jejich potenciálu pro plnění cílů organizace v souladu s potřebami pracovníků. Nabízí také přehled struktury oboru (přijímání pracovníků, řízení pracovního výkonu, hodnocení atd.) a porovnání využití principů oboru ve výkonu práce personalisty a manažera. Na tomto základě jsou následně zdůrazněny některé determinanty edukačních procesů v rámci řízení lidských zdrojů, které souvisejí s přítomností lidí (osobnost, zdraví, mezilidské vztahy), nebo které souvisejí s pracovním výkonem (práce, volný čas, pracovní prostředí) a zhodnocena pedagogická dimenze dílčích procesů oboru, které byly dříve představeny. Součástí jsou i možné perspektivy nebo vize budoucího vývoje, zejména měnící se hodnota informací pro fungování organizací nebo posouzení moderní role techniky s porovnáním role člověka. The thesis describes and evaluates selected eduacational aspects of human resources management. It introduces some recent conceptions of specialization and evolution from personnel administration through personnel management to human resources management as the unity of emloyee development and utilization of their potential to achieve organization`s objectives according to their needs. It outlines the structure of human resources management (recruitment, performance management, evaluation {\dots}) and compares the aplication of principles of specialization in the work of a human resources manager and a line manager. Subsequently, several determinants of educational processes within human resource management are pointed out in connection with human factors (personality, health, human relations) and job performance (work, free time, work environment). Furthermore, educational dimension of human resources management is evaluated. In the final part Possible prognosis and future expectations are included. Namely, the worth of information for functioning of organizations and comparing the modern roles of technology with the role of humanity in the modern world.
Klíčová slova:
motivace; pedagogické aspekty; personální práce; pracovní výkon; rozvoj lidských zdrojů; řízení lidských zdrojů; educational aspects; human resources development; human resources management; job performance; motivation; personnel management Citace: PRENER, Zdeněk. Vybrané pedagogické aspekty řízení lidských zdrojů. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/12800