Název:
Vstřikovací systémy raketových motorů
Překlad názvu:
Injection systems of rocket engines
Autoři:
Vrbica, Kryštof ; Cejpek, Ondřej (oponent) ; Malý, Milan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí trysek raketového motoru na kapalné látky. Teoretická část popisuje dělení do skupin a princip funkce raketových trysek. Následující rešeršní část detailně rozebírá nejčastěji využívané trysky včetně jejich možných verzí. Tato část se týká souosých, čepových a impinging trysek. Důraz je kladen na výtokový součinitel, chování spreje a definici optimální geometrie pro kvalitní atomizaci. Práce je zakončena návrhem zkušebních trysek a jejich experimentálním porovnáním. Testována je souosá tryska a dvě verze impinging trysky s ohledem na chování spreje, jejich výtokové součinitele, Sauterův střední průměr a rychlost kapek. Součástí práce jsou návrhové výkresy potřebné pro výrobu experimentálních trysek.
This bachelor thesis deals with liquid propelled rocket engine injector design. The theoretical part describes the categorisation and principles of the function of a rocket injector element. The following research part provides an in-depth examination of the most often used injectors including their possible versions. This section concerns coaxial, pintle and impinging injectors. The emphasis is laid on discharge coefficient, spray behaviour and definition of the optimal injector geometry for high-quality atomization. The thesis is concluded with a design of test injectors and their experimental comparison. Coaxial and two version of impinging injector are tested with regards to spray behaviour, their discharge coefficients, Sauter mean diameter and droplet velocity. Design drafts required for production are included in this thesis.
Klíčová slova:
atomizace; Raketový motor; sprej; tryska; vstřikovač; atomization; injector; nozzle; Rocket engine; spray
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/199104