Název:
Laboratorní pracoviště pro virtuální realitu
Překlad názvu:
Laboratory workplace for virtual reality
Autoři:
Budáč, Adam ; Polák, Ladislav (oponent) ; Kufa, Jan (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstrakt: [slo][eng]
Táto bakalárska práca sa zaoberá vytvorením laboratórneho pracoviska pre virtuálnu realitu. V teoretickej časti je rozbor rôznych tipov zariadení pre použitie vo VR, popis princípu fungovania zariadení pre VR, rozbor moderných kódovacích algoritmov vhodných pre použitie vo VR, vhodné použitie týchto kodekov pre 2D, 3D a 360° multimediálny obsah, možnosti získavania a prehrávania takéhoto obsahu, porovnanie rozdielu voči klasickým zobrazovacím metódam a meranie kvality tohto obsahu objektívnymi metrikami pri rôznych kvalitách a kompresiách. V experimentálnej časti je popísaná tvorba databázy video obsahu, zakódovanie týchto videosekvencií pomocou vhodných kodekov, meranie kvality týchto zakódovaných videosekvencií pomocou objektívnych metrík, vytvorenie pracoviska pre VR, vytvorenie a vzorové vypracovanie laboratórnej úlohy venujúcej sa virtuálnej realite.
This bachelor’s thesis is about creation of laboratory workplace for virtual reality. In theoretical part, it’s analysis of various types of devices for use in VR, description of operation principle of these devices used in VR, analysis of modern coding algorithms suitable for use in VR, suitable use of these codecs for 2D, 3D a 360° multimedia content, options of obtaining and playback of this content, comparing the difference against classical displaying methods and quality measurement of this content using objective metrics at different qualities and compressions. In experimental part, there’s described database creation of video content, coding these video sequencies using objective metrics, creation of laboratory workplace for use with VR, creation and sample elaboration of laboratory task dedicated to virtual reality.
Klíčová slova:
2D and 3D 360° VR video; 4K and 8K; AV1; H.264; H.265; H.266; laboratory task; objective video quality metrics; video quality assessment; Virtual reality
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/197938