Název:
Marketingová podpora prodeje v B2B vztazích
Autoři:
Plhal, Jiří Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Plhal, J. Marketingová podpora prodeje v B2B vztazích. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017 Diplomová práce zkoumá marketingové cenové nástroje, používané podnikatelem prodávajícím manipulační techniku. V literární rešerši jsou určeny odlišnosti B2B trhu oproti běžnému B2C trhu. Zkoumány jsou také marketingové nástroje v tomto prostředí. Pozornost je věno-vána základním tvorbám cen a řízení platebního styku. V praktické části jsou vyhodnoceny prodejní ceny prodávaných produktů. Dalšími vypočtenými ukazateli jsou obchodní přirážka, provozní náklady a jejich přiřazení ke skupinám produktů a také zůstatek pro podnikatele. Další částí je zhodnocení používaných marketingových cenových nástrojů, zejména slev. Ná-sledné posouzení těchto slev ve vztahu k tržbám. Další částí práce je posouzení platebních vztahů s dodavateli a odběrateli. Posledním krokem je uvedení poznat-ků a doporučení pro podnikatele.Plhal, J. Marketing sales support in B2B market. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2017 This diploma thesis investigate marketing sales supports, used by businessman in materiál handling market. In theoretical part are identified differences in B2B market against B2C mar-ket. I studied different pricing tools in this enviroment. Some attention is given to price making and payment management. In the practical part are evaluated selling prices of goods. Next indicators are trading margin, operating cost and businessman profit. The next step is evaluating of marketing sales supports, especially discounts and assessment of these dis-counts in link with net sales. The next step in thesis is rating payment ma-nagement with subscribers and suppliers.
Klíčová slova:
B2B; ceny; manipulační technika; marketingové cenové nástroje; obchodní přirážka; platební styk; podpora prodeje