Název:
Framing efekt v marketingu
Autoři:
Žochová, Denisa Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce pojednává o problematice framing efektu, což je kognitivní před-sudek demonstrující lidskou iracionalitu a nabízí doporučení vhodná pro aplikaci při komunikaci ceny a marketingových aktivitách. Doporučení jsou postavena na analýzách výsledků dotazníkového šetření a měření eye trackingového experimen-tu. Potenciální vliv rámování byl aplikován na vzdělanější vrstvu generace Y, kde u 6 z 10 případů byla existence potvrzena. Mezi další zjištění patří i fakt, že ženy jsou více citlivé na rám spjatý s životním prostředím a muži spíše na framing finančního charakteru.Diploma thesis focuses on framing effect as cognitive prejudice demonstrating human irrationality. Moreover, the thesis offers recommendations applicable for marketing activities and communication regarding price. The recommendations are based on analysis of outcomes from questionnaire survey and measurement of eye-tracking experiment. Potential influence of framing effect was applied on more educated layer of generation Y where in 6 out of 10 cases the effect was con-firmed. In addition, the findings also outline that women are more sensitive to-wards frame connected with environment while men tend to be more effected by the financial character of the framing effect.
Klíčová slova:
efekt rámování; framing efekt; iracionální chování spotřebitele; omezená racionalita