Original title:
Etika a právní regulace propagace
Authors:
Sapíková, Vlasta Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá etikou a právní regulací propagace. V první části práce je propagace popsána z marketingového hlediska. Následně jsou popsány právní a mimoprávní nástroje regulace propagace. Druhá část práce se nejprve zabývá konkrétními příklady, které nevyhovovaly právním předpisům, a jejich ekonomickým dopadem. Po nich následují příklady, které byly shledány jako neetické. Na závěr jsou uvedena doporučení pro podnikatelské subjekty.The diploma thesis deals with ethics and legal regulation of promotion. In the first part of the thesis is promotion described from a marketing point of view. Afterwards are described legal and ethical instruments of regulation of promotion. The second part of the thesis deals with several cases of violation of the law and their economic impact. After these cases are described unethical cases of promotion. At the end of the thesis are suggested recommendations for business entities.
Keywords:
ekonomický dopad; etika; marketingová komunikace; propagace; právo; regulace; reklama