Název:
Ekonomické a právní aspekty zakázaných typů reklam
Autoři:
Kalinová, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Kalinová P. Ekonomické a právní aspekty zakázaných typů reklam. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Tato bakalářská práce je zaměřena na zakázané typy reklam, charakterizuje re-klamu a popisuje její vývoj. Zvláštní pozornost je věnována problematice product placementu a jeho vnímání veřejností. Práce je rozdělena na dvě části. V rešeršní části je zpracována právní úprava týkající se zkoumané problematiky. Dále jsou rozebrány judikáty nejznámějších případů zakázaných reklam. V aplikační části práce jsou zjišťovány ekonomické aspekty zakázaných typů reklam. Byla prove-dena komparace údajů získaných vlastním výzkumem s předem stanovenými hy-potézami. Na základě dotazníkového šetření a řízených rozhovorů bylo zjištěno, že respondenti vnímají vytvoření a odvysílání kontroverzní reklamy jako promyš-lený marketingový tah ze strany výrobce. Product placement je vnímán pozitivně pouze za předpokladu, že je v audiovizuálním díle zařazen přirozenou a nenásil-nou formou.Kalinová P. Economic and legal aspects of prohibited advertisement types. Bache-lor thesis. Brno: Mendel University, 2018. The bachelor thesis is focused on prohibited advertisement types, characterizes the advertisement and describes its development. Particular attention is paid to the product placement and its perception by the public. The thesis is divided into two parts. In the search part the legal regulation concerning the given issue is elaborated. Additionally, the case law of the most well-known cases of prohibited advertisements are analysed. In the application part, the economic aspects of prohibited advertisement types are determined. A comparison of data obtained from my own research with predetermined hypotheses was performed. Based on questionnaire surveys and managed interviews, it was found that respondents perceived the creation and broadcasting of controversial advertisement as a so-phisticated marketing move by the manufacturer. Product placement is perceived positively only if it is included in the audio-visual work in a natural and non-violent form.
Klíčová slova:
ekonomické aspekty; product placement; právní předpisy; regulace reklamy; reklama; zakázaná reklama